Mamma-Barn Gympa
Efter förlossningen förändrar sig kroppen gradvis tillbaka till den form kvinnan hade innan hon blev gravid.

Denna process tar olika lång tid beroende på om man haft några graviditetskomplikationer, hur många barn man har fött eller hur mycket man ökat i vikt.

Som nybliven mamma ska man undvika att träna på maximal nivå då kroppen lätt bildar mjölksyra.

Mjölksyran gör att återhämtning och muskeluppbyggnad går långsammare. Under graviditeten och upp till 16 veckor efter förlossning finns det dessutom en hormonell inverkan som gör att senor, muskler och ligament blivit försvagade.

En alltför hård träning kan göra att den redan ansträngda muskulaturen belastas och blir svagare istället för starkare.
Båda passen (se nedan) lägger mycket fokus på smidighet, hållning och grundfysik.

Vi har alltid med oss den stabiliserande muskulaturen i bålen där bäckenbotten är en viktig del ?att knipa är nyckeln till en snabbare återgång för din kropp!

Du som börjar gympa bör ha varit på efterkontroll hos din barnmorska.

Det är alltså lagom att börja träna när ditt barn är cirka åtta veckor gammalt.

Barnet bör inte vara äldre än 6-7 månader när gympan påbörjas då han/hon snart börjar krypa.

Tid
Tisdag 10:00-10:45 - Yoga med Marika
Torsdag 10:00-10:45 - Funktionell träning med Anna

Pris
10-kort 650:- (65:-/pass), enstaka pass 100:-
Löses i dörren från 30 min innan passet startar (kort/kontant)

Besöksadress
Alfred Nobels Allé 214 (vid gymnasiet)
146 48 Tullinge
Tel: 070-788 41 18
Mail: anna-rehab@tullingegym.se

Bra att veta
Först till kvarn gäller ?max 10 pers/pass
Ta med filt och leksaker till ditt barn
Ta med vattenflaska
Använd en träningssko som bara används inomhus

Tillbaka «


knapp
terapuet
Tel.08-778 13 00 E-post. info@tullingegym.se replica watches sale